Logo BIP

Dziennik zmian - archiwalna wersja artykułu

Referat Finansowy

wykonał: Benedykt Kamiński typ akcji: Dodanie akapitu artykułu

Opis działania:

1) gromadzenie środków publicznych oraz ich rozdysponowywanie ,

2) przygotowywanie projektu uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami oraz projektów zmian w uchwale budżetowej,

3) sporządzanie wytycznych do opracowania niezbędnych informacji związanych z projektem uchwały budżetowej,

4) opracowywanie harmonogramu realizacji dochodów i wydatków budżetu gminy,

5) opracowanie układu wykonawczego budżetu gminy,

6) przekazywanie gminnym jednostkom organizacyjnym informacji o ostatecznych kwotach dochodów i wydatków tych jednostek oraz wysokości dotacji i wpłat do budżetu,

7) opracowywanie planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań ustawowo zleconych,

8) sprawowanie ogólnego nadzoru nad realizacją dochodów i wydatków budżetu gminy,

9) możliwość podjęcia decyzji o blokowaniu planowanych wydatków budżetowych w przypadkach określonych prawem,

10) prowadzenie analiz ekonomicznych wykonania budżetu oraz wnioskowanie w sprawach zmian w budżecie w celu racjonalnego dysponowania środkami,

11) przedstawianie Radzie i Regionalnej Izbie Obrachunkowej informacji o przebiegu wykonania budżetu gminy,

12) zapewnienie realizacji zadań wynikających z zasady jawności gospodarki finansowej gminy,

a) wykładanie projektu budżetu gminy do publicznego wglądu ,

b) ogłaszanie uchwały budżetowej,

13) prowadzenie techniczno- ekonomicznej obsługi budżetu gminy ,

14) prowadzenie analitycznej i syntetycznej księgowości budżetu gminy,

15) zapewnienie bilansowania finansowych potrzeb gminy dochodami własnymi i zasilającymi,

16) prowadzenie księgowości syntetycznej i analitycznej inwestycji gminnych ,

17) prowadzenie nadzoru i kontroli budżetowo - gospodarczej oraz czuwanie nad dyscypliną budżetową gminnych jednostek organizacyjnych ,

18) prowadzenie spraw funduszy celowych ,

19) prowadzenie obsługi kasowej Urzędu , Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej i Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych

20) prowadzenie spraw wynagrodzeń Urzędu , Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej , Bibliotek i Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,

21) prowadzenie spraw grupowego ubezpieczenia pracowników, zasiłków rodzinnych , zasiłków chorobowych,

22) prowadzenie gospodarki drukami ścisłego zarachowania ,

23) wydawanie świadectw miejsca pochodzenia zwierząt,

24) wykonywanie uprawnień i zadań organu podatkowego,

25) przygotowywanie projektów uchwał w sprawie określenia wysokości stawek podatków i opłat lokalnych ,

26) przedstawianie propozycji wprowadzania zwolnień innych niż ustawowe od podatków i opłat lokalnych ,

27) dokonywanie czynności sprawdzających , mających na celu:

a) sprawdzenie terminowości składania deklaracji i oświadczeń majątkowych oraz opłacania zadeklarowanych podatków,

b) stwierdzenie formalnej poprawności składania deklaracji i oświadczeń majątkowych oraz wpłacania zadeklarowanych podatków,

c) ustalanie stanu faktycznego w zakresie niezbędnym do stwierdzenia zgodności z przedstawionymi dokumentami ,

28) prowadzenie kontroli podatkowej ,

29) przedstawianie propozycji dotyczącej zarządzenia poboru podatków w drodze inkasa oraz określenia inkasentów i wysokości wynagrodzenia inkaso,

30) przedstawianie propozycji udzielania ulg, obniżek, zwolnień, odraczania oraz

rozkładania na raty należności z tytułu podatków i opłat lokalnych,

31) przedstawianie propozycji umarzania zaległości podatkowych lub odsetek za zwłokę,

32) prowadzenie postępowania w zakresie windykacji należności podatkowych i nie podatkowych,

33) prowadzenie rachunkowości :

a) ustalanie i aktualizowanie zakładowego planu kont,

b) prowadzenie wykazu stosowanych ksiąg rachunkowych,

c) okresowe ustalanie lub sprawdzanie drogą inwentaryzacji rzeczywistego stanu aktywów i pasywów,

d) wycenianie aktywów i pasywów oraz ustalanie wyniku finansowego,

e) sporządzanie sprawozdań finansowych i innych, których dane wynikają z ksiąg rachunkowych,

f) gromadzenie i przechowywanie dokumentacji przewidzianej przepisami finansowymi ,

34) współdziałanie z organami NK , Urzędami Skarbowymi i ich organami powołanymi

do ścigania i zwalczania przestępczości gospodarczej,

35) prognozowanie wpływu i ocena wpływu zmian wysokości podatków i opłat lokalnych jak również innych źródeł finansowania zależnych od gminy na sytuację finansową gminy oraz proponowanie zmian,

36) inspirowanie i prowadzenie współpracy z podmiotami gospodarczymi krajowymi i zagranicznymi w celu pozyskania kapitału zagranicznego dla gospodarki gminy.

37) prowadzenie nadzoru i kontroli nad realizacją dochodów i wydatków Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych


Skład:

Alicja Kiczyńska
Skarbnik Gminy

e-mail: skarbnik@ugbartniczka.pl

Katarzyna Krajnik
inspektor - księgowość budżetowa

e-mail:fin@ugbartniczka.pl

Anna Jurkiewicz
inspektor - wymiar podatków,

email: pogrum@ugbartniczka.pl

Beata Kulawik
referent - podatki i opłaty lokalne

e-mail:vip@ugbartniczka.pl

Małgorzata Gołkowska
inspektor - obsługa kasy urzędu

e-mail: kasa@ugbartniczka.pl