Logo BIP

Dziennik zmian - archiwalna wersja artykułu

Stanowisko do spraw dróg, melioracji i ochrony przeciw pożarowej

wykonał: Benedykt Kamiński typ akcji: Edycja akapitu artykułu

Stanowisko do spraw dróg, melioracji i ochrony przeciw pożarowej
Chyżyńska Gabriela

Pokój nr 4
(0-56) 4936814
e-mail: grunty@ugbartniczka.pl


Zakres czynności / kompetencje:
1) realizuje zadania określone o drogach publicznych , a przede wszystkim :
a) budowa i konserwacja dróg gminnych , ulic, mostów ,przystanków autobusowych i placów oraz nadzór nad ich eksploatacją,
b) wnioskowanie w sprawie zaliczania dróg do właściwych kategorii oraz zmiany tych kwalifikacji,
c) wydawanie zezwoleń na zajmowanie pasa drogowego dróg gminnych i lokalnych,
d) ustalanie potrzeb remontów i napraw dróg w uzgodnieniu z radami sołeckimi ,
e) nadzór nad właściwym oznakowaniem dróg,

2) zabezpieczenie zimowego utrzymania dróg. Powoływanie do obowiązkowych świadczeń na rzecz utrzymania przejezdności dróg w okresie lub w wypadku wystąpienia klęsk żywiołowych,
3) wykonywanie zadań z zakresu :
a) utrzymanie i eksploatacja sprzętu mechanicznego będącego na utrzymaniu gminy( równiarka ,odmularka i ciągnik) oraz bezpośredni nadzór przy wykonywaniu prac tym sprzętem,
b) bezpośredni nadzór nad pracownikami obsługującymi sprzęt mechaniczny i innymi osobami zatrudnionymi przy robotach drogowych, melioracyjnych ,budowlanych i.t.p,
c) rozliczanie kart pracy pracowników i sprzętu,
d) rozliczanie paliwa,
e) zakup i rozliczanie części przeznaczonych do remontu sprzętu mechanicznego,
f) wystawianie rachunków za pracę sprzętem poza Urzędem Gminy.

4) opracowywanie planu remontu dróg w ramach rekultywacji gruntów,
5) realizacja zadań z ustawy Prawo wodne zawarte w art.1 i art. 3 pkt 12 ustawy kompetencyjnej,
6) wykonywanie zadań z zakresu melioracji i łąkarstwa,
7) nadzór nad działalnością spółek wodnych,
8) współdziałanie w zakresie realizacji zadań ochrony środowiska,
9) prowadzenie spraw związanych z ochroną przeciwpożarową w gminie:

a) utrzymanie strażnic,
b) zaopatrzenie jednostek OSP w sprzęt p.poż,
c) rozliczanie kart pracy i zużycia paliwa jednostek OSP,
d) w wykonywaniu tych zadań współdziałanie z Gminnym Komendantem i Zarządem Gminnym Związku Ochotniczych Straży Pożarnych i Komendą Państwowej Straży Pożarnej w Brodnicy.
10. Zakup opału dla Urzędu i jednostek podporządkowanych.