Logo BIP

Sekretarz Gminy

Sekretarz Gminy
Motylińska Elżbieta

Pokój 11


tel. 56 4936825,

fax 56 4936832
e-mail: sekretarz@ugbartniczka.pl


Zakres czynności / kompetencje:


Sekretarz Gminy wykonuje wyznaczone przez Wójta zadania ,zapewnia kompleksowe rozwiązywanie spraw wynikających z zadań gminy , a w szczególności :

  1. zapewnia prawidłową organizację pracy i funkcjonowanie Urzędu,
  2. kontrolowanie prawidłowości organizacji wewnętrznej i skuteczności pracy referatów i samodzielnych stanowisk pracy,
  3. przestrzegania dyscypliny pracy,
  4. zapewnienie terminowego załatwiania spraw obywateli skarg ,listów i wniosków,
  5. podnoszenie kwalifikacji zawodowych pracowników,
  6. nadzorowanie przestrzegania tajemnicy państwowej i służbowej,
  7. zapewnienie przestrzegania prawa i właściwego stosowania przepisów prawnych w Urzędzie,
  8. zapewnienie warunków pracy w Urzędzie oraz spraw socjalno – bytowych pracowników i ich rodzin,
  9. prowadzenie zbioru przepisów gminnych i udostępnianie go do powszechnego wglądu w siedzibie Urzędu,
  10. prowadzi ewidencję zarządzeń Wójta oraz sprawuje nadzór nad ich realizacją,
  11. współdziała z Radą Gminy w zakresie jej działania,
  12. prowadzi ewidencję uchwał Rady Gminy,
  13. ewidencjonuje pisma okólne, zarządzenia i decyzje Wójta,
  14. pełni zastępstwo Wójta w razie jego nieobecności,
  15. opracowuje projekty regulaminu organizacyjnego, zakresy czynności poszczególnych referatów i stanowisk, zakresy kompetencji kierowników oraz kontroluje realizację tych postanowień,
  16. inicjuje usprawnienia, upowszechnia nowoczesne metody organizacji pracy,
  17. przyjmuje ustne oświadczenia woli spadkodawcy,
  18. sporządza zeznania świadków oraz przyjmuje oświadczenia w sprawie pracy- potrzebne do spraw rentowych i emerytalnych ,
  19. odpowiada za organizację i przeprowadzenie wyborów w gminie.