Wydział Finansowy
wykonał: Elżbieta Motylińska typ akcji: Edycja akapitu artykułu1. Do zakresu działania Wydziału Finansowego należy w szczególności:
1) gromadzenie środków publicznych oraz ich rozdysponowywanie;
2) przygotowywanie projektu uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami oraz projektów zmian w uchwale budżetowej;
3) sporządzanie wytycznych do opracowania niezbędnych informacji związanych z projektem uchwały budżetowej,
4) opracowywanie harmonogramu realizacji dochodów i wydatków budżetu gminy;
5) opracowanie układu wykonawczego budżetu gminy;
6) przekazywanie gminnym jednostkom organizacyjnym informacji o ostatecznych kwotach dochodów i wydatków tych jednostek oraz wysokości dotacji i wpłat do budżetu;
7) opracowywanie planu finansowego zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań ustawowo zleconych;
8) sprawowanie ogólnego nadzoru nad realizacją dochodów i wydatków budżetu gminy;
9) możliwość podjęcia decyzji o blokowaniu planowanych wydatków budżetowych w przypadkach określonych prawem;
10) prowadzenie analiz ekonomicznych wykonania budżetu oraz wnioskowanie w sprawach zmian w budżecie w celu racjonalnego dysponowania środkami;
11) przedstawianie Radzie i Regionalnej Izbie Obrachunkowej informacji o przebiegu wykonania budżetu gminy;
12) zapewnienie realizacji zadań wynikających z zasady jawności gospodarki finansowej gminy;
a) wykładanie projektu budżetu gminy do publicznego wglądu ,
b) ogłaszanie uchwały budżetowej;
13) prowadzenie techniczno- ekonomicznej obsługi budżetu gminy;
14) prowadzenie analitycznej i syntetycznej księgowości budżetu gminy;
15) zapewnienie bilansowania finansowych potrzeb gminy dochodami własnymi i zasilającymi;
16) prowadzenie księgowości syntetycznej i analitycznej inwestycji gminnych;
17) prowadzenie nadzoru i kontroli budżetowo - gospodarczej oraz czuwanie nad dyscypliną budżetową gminnych jednostek organizacyjnych ;
18) prowadzenie spraw funduszy celowych;
19) prowadzenie obsługi kasowej Urzędu , Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej i Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych;
20) prowadzenie spraw wynagrodzeń Urzędu , Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej , Bibliotek i Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych;
21) prowadzenie spraw grupowego ubezpieczenia pracowników, zasiłków rodzinnych , zasiłków chorobowych;
22) prowadzenie gospodarki drukami ścisłego zarachowania;
23) wydawanie świadectw miejsca pochodzenia zwierząt;
24) wykonywanie uprawnień i zadań organu podatkowego;
25) przygotowywanie projektów uchwał w sprawie określenia wysokości stawek podatków i opłat lokalnych;
26) przedstawianie propozycji wprowadzania zwolnień innych niż ustawowe od podatków i opłat lokalnych;
27) dokonywanie czynności sprawdzających , mających na celu:
a) sprawdzenie terminowości składania deklaracji i oświadczeń majątkowych oraz opłacania zadeklarowanych podatków,
b) stwierdzenie formalnej poprawności składania deklaracji i oświadczeń majątkowych oraz wpłacania zadeklarowanych podatków,
c) ustalanie stanu faktycznego w zakresie niezbędnym do stwierdzenia zgodności z przedstawionymi dokumentami;
28) prowadzenie kontroli podatkowej;
29) przedstawianie propozycji dotyczącej zarządzenia poboru podatków w drodze inkasa
oraz określenia inkasentów i wysokości wynagrodzenia inkaso;
30) przedstawianie propozycji udzielania ulg, obniżek, zwolnień, odraczania oraz
rozkładania na raty należności z tytułu podatków i opłat lokalnych;
31) przedstawianie propozycji umarzania zaległości podatkowych lub odsetek za zwłokę;
32) prowadzenie postępowania w zakresie windykacji należności podatkowych i nie
podatkowych;
33) prowadzenie rachunkowości :
a) ustalanie i aktualizowanie zakładowego planu kont,
b) prowadzenie wykazu stosowanych ksiąg rachunkowych,
c) okresowe ustalanie lub sprawdzanie drogą inwentaryzacji rzeczywistego stanu aktywów i pasywów,
d) wycenianie aktywów i pasywów oraz ustalanie wyniku finansowego,
e) sporządzanie sprawozdań finansowych i innych, których dane wynikają z ksiąg rachunkowych,
f) gromadzenie i przechowywanie dokumentacji przewidzianej przepisami finansowymi;
34) współdziałanie z organami NIK , Urzędami Skarbowymi i ich organami powołanymi
do ścigania i zwalczania przestępczości gospodarczej;
35) prognozowanie wpływu i ocena wpływu zmian wysokości podatków i opłat lokalnych
jak również innych źródeł finansowania zależnych od gminy na sytuację finansową
gminy oraz proponowanie zmian;
36) inspirowanie i prowadzenie współpracy z podmiotami gospodarczymi krajowymi i
zagranicznymi w celu pozyskania kapitału zagranicznego dla gospodarki gminy;
37) prowadzenie nadzoru i kontroli nad realizacją dochodów i wydatków Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
2. W skład Wydziału finansowego wchodzą:
1) Skarbnik Gminy - Ewa Mówińska - Siuda - pokój nr 14, tel. 564936829, e-mail: skarbnik@ugbartniczka.pl
2) Księgowość budżetowa - Katarzyna Jankiewicz - pokój nr 15, tel. 564936828, e-mail: fin@ugbartniczka.pl
3) Podatki i opłaty lokalne, działalność gospodarcza - Anna Jurkiewicz- pokój nr 16, tel. 0564936830, e-mail: pogrun@ugbartniczka.pl
4) Windykacja podatkowa - Beata Kulawik - pokój nr 16, tel. 564936830, email: vip@ugbartniczka.pl
5) Kasa Urzędu - Paulina Sarnowska - pokój nr 16, tel. 564936831, e-mail: kasa@ugbartniczka.pl
6) Księgowość budżetowa - Joanna Grzywaczewska - pokój nr 8, tel. 564936822, e-mail: asia@ugbartniczka.pl