Urząd Stanu Cywilnego
wykonał: Elżbieta Motylińska typ akcji: Edycja akapitu artykułuOpis działania:
- do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy realizacja ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego oraz kodeks rodzinny i opiekuńczy w zakresie należącym do Kierownika USC,
- załatwianie spraw związanych z zawieraniem związków małżeńskich według zasad określonych prawem o aktach stanu cywilnego oraz kodeksu rodzinnego i opiekuńczego w tym wydawanie zaświadczeń potrzebnych do zawarcia ślubu wyznaniowego ze skutkami cywilno – prawnymi,
- prowadzenie spraw związanych z rejestracją urodzin i zgonów według zasad określonych prawem o aktach stanu cywilnego,
- załatwianie spraw związanych ze zmianą imion i nazwisk,
- wydawanie decyzji w sprawach wynikających z prawa o aktach stanu cywilnego,
- wykonywanie innych czynności przewidzianych w prawie o aktach stanu cywilnego,
- prowadzenie korespondencji z placówkami polskimi za granicą i placówkami państw obcych w Polsce dotyczącej rejestracji stanu cywilnego,
- prowadzenie spraw wynikających z przepisów ustawy o ewidencji ludności,
- wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach zameldowania i wymeldowania ,
- zakładanie i prowadzenie kart osobowych mieszkańców, aktualizowanie oraz prowadzenie spraw związanych z systemem PESEL,
- udzielanie informacji adresowej,
- sporządzenie spisów wyborców i prowadzenie rejestru wyborców oraz wydawanie zaświadczeń o prawie głosowania,
- realizacja zadań wynikających z przepisów o zbiórkach publicznych ,
- nadzorowanie działalności stowarzyszeń i organizacji społecznych,
- koordynowanie zadań w zakresie profilaktyki i zjawisk patologii społecznej,
- prowadzenie archiwum Urzędu Stanu Cywilnego.
Skład:
Pani Marta Monika Filipkowska
Kierownik USC, pokój nr 7, tel. 564936821, e-mail: usc@ugbartniczka.pl
Pani Anna Bielicka
Z-ca Kierownika USC, pokój nr 7, tel. 564936821, e-mail: usc@ugbartniczka.pl